دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

چگونه میتوان با دستگاه چاپ پارچه به درآمد رسید

۵ بازديد

کسب درآمد با دستگاه چاپ پارچه

 

امروزه با بکارگیری تکنیک ‌های مدرن چاپ برروی پارچه می‌ توانید به درآمد مطلوبی دست پیدا کنید.

با استفاده از دستگاه چاپ پارچه فبتاک چه دارای یک کارگاه کوچک و چه جزء تولیدکنندگان اصلی باشید می ‌توانید به یک تولید کننده موفق تبدیل شوید. در حوزه چاپ دیجیتال با دستگاه‌ های مختلف که براساس متدهای مختلف چاپ می ‌کنند می‌ توانید انواع طراحی‌ های گرافیکی شخصی و سفارشی را بر روی انواع متریال مانند پارچه ایجاد کنید.

با دستگاه چاپ پارچه برروی چه محصولاتی میتوان چاپ کرد؟

 معمول ‌ترین محصولات پارچه ‌ای که بر روی آن چاپ می‌ شود عبارتنداز:

  • انواع رول پارچه
  • انواع البسه نظیر البسه ورزشی، تیشرت و هودی، تاپ و لباس کودک، روسری و شال
  • انواع لولزم دکوراسیون داخلی نظیر کوسن، رومیزی، پرده، فرش، کالای خواب، روتختی، ملحفه
  • انواع ابزار تبلیغاتی نظیرپرچم، بنرها، دفتر، سررسید، چاپ بک لایت

 و بسیاری از موارد دیگر که تماماً به خلاقیت شما برمی‌گردد. دو روش برتر در حوزه چاپ دیجیتال چاپ مستقیم یا جوهرافشان و چاپ غیرمستقیم یا سابلیمیشن است که در این مطلب به این دو روش و کاربرد های آن که می ‌توان با به‌ کارگیری آنها به درآمد رسید را ارائه داده‌ ایم.

چاپ سابلیمیشن یا تصعید رنگ

چاپ دیجیتال سابلیمیشن ک به روش غیرمستقیم و یا تصعید رنگ نیز معروف است در طی چند مرحله رنگ و طرح را بر روی انواع پارچه و محصولات پلی استر چاپ می ‌کند. این روش چاپ جزو محبوب‌ ترین و رایج ‌ترین متدها برای ایجاد طراحی بر روی منسوجات است. به دلیل وفور پارچه پلی استری و محبوبیت آن در به‌ کارگیری بسیاری از محصولات، اینک چاپ سابلیمیشن را برای بسیاری از رول ‌های پارچه، البسه و لوازم دکوراسیون منزل نظیر پرده و کالای خواب بکار می ‌برند. دلیل محبوبیت این روش ماندگاری و کیفیت چاپ است که در طول زمان کیفیت خود را حفظ می ‌کند.

ملزومات چاپ سابلیمیشن

همانگونه که اشاره شد این روش که روش غیرمستقیم چاپ نیز نامیده می ‌شود در طی چند مرحله انجام می‌ گیرد. برای انجام آن نیازمند ملزومات خاص هستید پرینتر سابلیمیشن، کاغذ سابلیمیشن و مرکب سابلیمیشن، دستگاه پرس حرارتی و یا کلندر سابلیمیشن جزء ابزارآلات لازم برای این کار است.

کسب درآمد با پرینتر سابلیمیشن

ازآنجایی ‌که محبوبیت و مزایای این چاپ هرروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت تصعید رنگ یا همان سابلیمیشن بیشتر می ‌شود با تهیه ابزارآلات فوق شما نیز می‌ توانید به درآمد مطلوبی در این حوزه برسید .برخی از حوزه‌هایی که می ‌توانید به آن ورود پیدا کنید عبارتند از:

  • چاپ تی ‌شرت و هودی کوسن، روسری

یکی از حوزه‌ های چاپ محبوب که می ‌توان به آن ورود کرد چاپ بر روی تی ‌شرت و انواع البسه قطعه و برش خورده ‌است. تنها نیاز است که با پرینتر سابلیمیشن طرح را بر روی کاغذ چاپ کرده و سپس کاغذ را بر روی قطعه مورد نظر قرار داده و همزمان هر دو را در دستگاه پرس حرارتی تخت قرار می ‌دهیم. این دستگاه بر اساس جنس پارچه ظرف مدت ‌زمان مشخصی و در حدود چند ثانیه کاغذ و پارچه را تحت فشار و گرما به یکدیگر پرس می‌ کند تا جوهر تصعید شده و به داخل الیاف پارچه نفوذ کرده و تثبیت شود.

چاپ رول پارچه و پرده و پتو

چاپ بر روی پرده و تمام اقلام رولی نیز یکی از پردرآمدترین حوزه ‌ها در صنعت چاپ است. مراحل ذکرشده برای چاپ بر روی پرده و رول پارچه نیز از تمام مراحل ذکر شده در چاپ تی ‌شرت پیروی می ‌کند؛ با این تفاوت که برای چاپ بر روی رول و یا طاقه پارچه عرض تمام ملزومات مانند عرض چاپ دستگاه پرینتر و رول کاغذ و پارچه باید با یکدیگر همخوانی داشته باشد. درضمن در چاپ رول به رول از دستگاه کلندر سابلیمیشن استفاده می‌شود که دارای میز کار و پرس حرارتی دارای غلطک است.این دستگاه دو رول کاغذ و پارچه را به یکدیگر پرس کرده و به بیرون می ‌دهد.

کسب درآمد با چاپ جوهر افشان

چاپ پارچه با الیاف طبیعی نظیر پنبه یا کتان، پشم، ابریشم، توسط پرینترهای جوهر افشان باید انجام بگیرد. متد این روش بر اساس چاپ مستقیم یعنی جوهر افشانی مستقیم رنگ بر روی پارچه است. اغلب کسب درآمد با این روش زیاد مقرون‌ به‌ صرفه نیست و برای تولید انبوه نه گزینه مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه است وبرای کسانی که قصد ورود به این حوزه را دارند توصیه نمی ‌شود.

شرکت فبتاک عرضه کننده انواع دستگاه چاپ پارچه و ملزومات آن در کشورمان از برترین تولید کنندگان ماشین آلات صنعت چاپ آماده همکاری با متقاضیان گرامی است. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی این شرکت مراجعه نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.