چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

نكات مهم در استفاده از دستگاه چاپ پارچه

معرفي انواع ماشين آلات چاپ

نكات مهم در استفاده از دستگاه چاپ پارچه

۹ بازديد

دستگاه چاپ روي پارچه

نكات مهم در استفاده از دستگاه چاپ پارچه

چاپ بر روي پارچه از گذشته تا كنون توسط روش ‌ها و ابزار هاي متفاوتي صورت ميگرفته است ولي امروزه با صنعتي شدن ماشين‌آلات و تجهيزات چاپ، روش هاي چاپ روي پارچه بسيار پيشرفت كرده و از دستگاه چاپ روي پارچه استفاده ميشود و اين دستگاه ها علاوه بر چاپ پارچه، بر روي متريال هاي گوناگوني هم چاپ را انجام ميدهند.

چاپ به‌ معناي انتقال يك طرح، يك نوشته و يا يك عدد از سطح يك جسم به جسم ديگر است و بر روي اجسام مختلفي چون چوب، پارچه، سنگ و... انجام مي‌ شود.

در اين مطلب مي‌خواهيم به فرآيند چاپ پارچه  توسط دستگاه چاپ پارچه بپردازيم.

انواع روش هاي چاپ روي پارچه

چاپ روي پارچه به دو روش مستقيم و غيرمستقيم انجام مي‌شود.

  • روش مستقيم :

چاپ به روش مستقيم به اين گونه است كه شكل و طرح موردنظر توسط دستگاه چاپ روي پارچه و يا دست به‌ صورت مستقيم روي پارچه چاپ شده و هيچ‌ گونه فرآيند و عمليات اضافه‌اي در اين حين صورت نمي‌گيرد.

  • روش غير مستقيم:

در اين روش ابتدا طرح انتخابي بواسطه دستگاه سابليميشن بر روي كاغذهاي مخصوص چاپ بنام كاغذ ترانسفر سابليميشن چاپ‌ شده و در مرحله بعد توسط پرس و حرارت بر روي پارچه منتقل مي‌شود. در روش چاپ غيرمستقيم از جوهر هاي مخصوص سابليميشن استفاده شده و از كاربرد هاي دستگاه چاپ روي پارچه مي‌توان به چاپ روي مانتو، لباس، كوسن، پرده،كاپشن ،پادري ،شال ،كفش و ... اشاره كرد.

چاپ توسط كاغذ ترانسفر سابليميشن 

چاپ توسط دستگاه سابليميشن بر روي پارچه، روشي كاملاً مدرن و جديد بوده و سبب يك تغيير شگرف در دنياي مد و پوشاك شده‌است. بايد به اين نكته توجه داشت كه در هنگام چاپ به وسيله اين دستگاه، شما مي‌توانيد هر طرحي را انتخاب نموده و رنگ ‌هاي موردنظر خود را بر روي طرح پياده نماييد. در روش‌ هاي ديگر چاپ چنين آزادي در انتخاب طرح وجود نداشته و نمي‌توانيد هر طرحي را بر روي پارچه انتقال دهيد. چاپ انجام‌شده به وسيله دستگاه سابليميشن بسيار بادوام بوده، به‌ راحتي از بين نرفته و به‌ اصطلاح پوست پوست نمي‌شود.

نكات مهم در هنگام چاپ توسط دستگاه سابليميشن

دستگاه سابليميشن داراي چندين بخش بوده و هر كدام از اين بخش‌ها و اجزا با يكديگر فرآيند چاپ را انجام مي‌دهند. از نكاتي كه هنگام استفاده از دستگاه چاپ سابليميشن بايد در نظر داشت، استفاده از چسب نسوز هنگام چاپ است كه اين چسب بايد مقاومت بالايي در برابر حرارت داشته باشد.همچنين كاغذ مخصوص چاپ بايد كاغذ ترانسفر بوده و رنگ طرح را در هنگام انتقال بر روي پارچه پخش نكرده و كاملاً متناسب با پرينترهاي جوهر افشان باشد. همچنين چسبندگي جوهر به كاغذ مخصوص سابليميشن بايد طوري باشد كه بتواند طرح را به‌طور كامل به سطح پارچه منتقل كند. نكته ديگر، جوهر دستگاه چاپ روي پارچه است كه درجه حرارت جوهر با درجه حرارت دستگاه بايد يكي بوده تا جوهر به خوبي بتواند تصعيد شود.

دستگاه چاپ سابليميشن

دستگاه ‌هاي چاپ سابليميشن داراي انواع متنوعي چون دستگاه سابليميشن 8 كاره،6  كاره و 4 كاره مي باشند و كار با اين دستگاه ها بسيار آسان بوده و مواد اوليه مورد نياز آن ها به‌ راحتي يافت مي‌شود‌‌. دستگاه‌هاي سابليميشن بسيار مناسب براي شروع كسب ‌و كارهاي كوچك هستند، به‌ طوري‌ كه مي‌توانيد يك دستگاه كوچك چاپ روي پارچه از نوع روميزي را تهيه كرده و در فضاي كوچكي مانند اتاق قرار دهيد و چاپ بر روي لباس، پارچه و متريال‌هاي گوناگون را انجام دهيد.

نكات استفاده از دستگاه پرس حرارتي (سابليميشن)

درهنگام استفاده از دستگاه پرس حرارتي لازم است به نكاتي توجه داشته باشيد كه از جمله اين نكات عبارتند از:

  1. در هنگام چاپ توسط دستگاه‌ پرس حرارتي به اين نكته توجه داشته باشيد كه دما در هنگام فعاليت اين دستگاه بسيار بالا بوده و امكان جمع شدن و تغيير سايز لباس وجود خواهد داشت. پس قبل‌ از كار با اين دستگاه اين‌ مورد را مدنظر داشته باشيد.
  2. همانطور كه گفته شد دماي توليد شده در اين نوع دستگاه هنگام فرآيند چاپ بسيار بالا مي ‌باشد. پس بايد متريال را انتخاب كنيد كه در اثر چاپ از بين نرفته و دچار مشكل نشوند. مي ‌توانيد با استفاده از تنظيمات دستگاه، از چگونگي عملكرد و نوع متريال‌ مورد استفاده آگاه شويد.
  3. پس‌ از انجام چاپ توسط اين دستگاه بر روي پارچه، صبر كنيد تا طرح منتقل‌ شده به سطح پارچه كمي خنك شده و پس‌ از گذشت يك الي دو دقيقه، پارچه را از روي دستگاه برداريد.
  4. در هنگام چاپ با دستگاه حرارتي، پيراهن را صاف و مسطح بر روي دستگاه قرار دهيد تا چاپ به‌ صورت يكنواخت و يك دست بر روي پارچه انجام شود.
  5. به دليل گران‌ قيمت بودن كاغذ ترانسفر سابليميشن، بهتر است طرح انتخابي را ابتدا بر روي كاغذ معمولي چاپ كرده و از درستي آن اطمينان حاصل نماييد.
  6. هنگام راه ‌اندازي دستگاه پرس حرارتي سابليميشن و انتقال طرح، طرح انتخابي را با چاپگر مخصوص به روي كاغذ ترانسفر انتقال دهيد كه در اين‌ صورت به نرم ‌افزارهاي طراحي ايلاستريتور و يا كورل براي طراحي احتياج خواهيد داشت.

با رعايت نكات گفته ‌شده مي‌توانيد بهترين استفاده را از دستگاه ‌هاي چاپ داشته و طرح مورد نظر را به‌ درستي و به‌ طور كامل به سطح پارچه انتقال داده و هيچگونه آسيبي به پارچه مورد استفاده وارد نشود.

شركت فبتاك، كامل‌ترين و مجهزترين مجموعه پخش دستگاه‌ چاپ روي پارچه، كاغذ سابليميشن، پرس حرارتي و كلندر است و تمامي تجهيزات و قطعات يدكي دستگاه‌ها را دارا مي‌باشد. شما عزيزان مي‌توانيد با مراجعه به وب سايت رسمي فبتاك به آدرس اينترنتي https://fabtalkco.com / اطلاعاتي چون قيمت دستگاه ‌ها و قطعات و موجودي تجهيزات را مشاهده نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.