جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

آرشیو اردیبهشت ماه 1401

معرفي انواع ماشين آلات چاپ

در خرید کاغذ سابلیمیشن به این نکات توجه داشته باشید

۴ بازديد

خرید کاغذ سابلیمیشن

کاغذ سابلیمیشن به کاغذ مخصوص گفته می‌ شود که در چاپ روش سابلیمیشن به کار برده شده و به  ‌عنوان یک کاغذ ترانسفر ایفای نقش می‌کند. در روش چاپ سابلیمیشن، ابتدا طرح مورد نظر توسط پرینتر بر روی کاغذ سابلیمیشن چاپ‌ شده و سپس توسط روش تصعید، طرح از روی کاغذ بدون افت کیفیت بر روی سطح متریال انتقال‌ یافته و چاپ می ‌شود.

در خرید کاغذ سابلیمیشن باید بسیار دقت کرد زیرا این کاغذ یک کاغذ معمولی نبوده و دارای تفاوت‌ های بسیاری با دیگر کاغذ ها می‌ باشد. کاغذ سابلیمیشن یا کاغذ حامل از مواد اولیه‌ای چون خمیر چوب نرم و گاهی اوقات درصدی از خمیر چوب سخت تشکیل‌ شده و در فرآیند تولید ابتدا فشرده‌شده، خشک‌شده و سپس با کشیده شدن یک لایه کوتینگ در سطح آن‌ها، ساخته می‌شوند. در هنگام تولید کاغذهای سابلیمیشن، جهت افزایش مقاومت این کاغذها در برابر حرارت، از مواد افزودنی حرارتی هم در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. زیرا روش کار دستگاه چاپ روی پارچه، توسط حرارت و پرس بوده و از این ‌رو کاغذ سابلیمیشن باید مقاوم در برابر حرارت و رطوبت به دلیل وجود جوهر باشد.

ویژگی کاغذ سابلیمیشن

کاغذهای سابلیمیشن نسبت‌ به کاغذهای معمولی در برابر حرارت بسیار مقاوم بوده و در برابر پاره شدن و تغییر شکل از خود مقاومت نشان می ‌دهند.

فشردگی و چگالی کاغذهای حامل نسبت‌ به کاغذهای معمولی بسیار بیشتر است.

کاغذهای سابلیمیشن بر روی سطح خود دارای یک لایه کوتینگ جهت نگهداری جوهر در سطح خود و انتقال آن به سطح متریال هستند.

این کاغذها جوهر را به خود جذب کرده و از پخش شدگی آن جلوگیری می ‌نمایند.

کاغذهای سابلیمیشن دارای مواد پرکننده بین الیاف خود هستند تا جوهر موجود در این کاغذها به پشت کاغذ نفوذ نکند. 

راهنمای خرید کاغذ سابلیمیشن

در هنگام خرید کاغذ سابلیمیشن باید به برخی نکات در رابطه با کیفیت و کارایی آن‌ها توجه داشت که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • سرعت انتقال جوهر

سرعت انتقال جوهر توسط کاغذ سابلیمیشن یکی از راه‌ های اصلی تشخیص کیفیت در هنگام خرید کاغذ سابلیمیشن می‌باشد. سرعت انتقال جوهر از کاغذهای سابلیمیشن، به کیفیت جوهر، کیفیت لایه کوتینگ و همچنین ضخامت کاغذ و ضخامت لایه کوتینگ بستگی دارد. زمانی‌ که سرعت انتقال جوهر در کاغذ سابلیمیشن بالا باشد، جوهر کمتری استفاده‌ شده و مدت‌ زمان کمتری هم در مجاورت حرارت قرار می‌گیرد. کاغذهای حامل چینی در بازار دارای سرعت برگردان خوبی نبوده و کیفیت بسیار پایینی را دارا می‌باشند.

 برای تشخیص سرعت انتقال در انواع برند کاغذهای سابلیمیشن، هر کدام از آن‌ها را با زمان‌های مختلف تست کنید. اگر تصویر کمتر از ۱۰ ثانیه به سطح منتقل شود، سرعت انتقال بالا بوده و کاغذ مرغوب و باکیفیت است. ولی اگر سرعت انتقال بیش‌از ۳۰ ثانیه به طول بینجامد، سرعت پایین بوده و از کیفیت پایین‌تری هم برخوردار است.

  • ضخامت کاغذ

ضخامت کاغذ در کیفیت طرح چاپی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. اگر کاغذ سابلیمیشنی که برای چاپ انتخاب می‌کنید نازک بوده و گرم پایین باشد، ممکن است در هنگام چاپ توسط جوهر خیس‌ شده و یا رطوبت از کاغذ عبور کرده و حرکت کاغذ را به دلیل چسبندگی دچار مشکل کند. همچنین ممکن است در هنگام پرس توسط دستگاه چاپ روی پارچه، جوهر از کاغذ عبور کرده و سیلندر دستگاه را کثیف و سایه بر روی کار ایجاد کند و. به‌ طور کلی برای داشتن چاپی با کیفیت و با وضوح بالا بهتر است از کاغذ های سابلیمیشن با گرم‌های ۲۵ تا ۷۰ استفاده نمایید.

  • لایه کوتینگ

وجود لایه کوتینگ در کاغذهای سابلیمیشن بسیار الزامی و نقش آن‌ها بسیار مهم است. اگر جوهر از لایه کوتینگ عبور کرده و به پشت کاغذ برسد، کاغذ سابلیمیشن دارای کیفیت پایینی بوده و مناسب برای چاپ نمی‌باشد. کوتینگ جهت حفظ و نگهداری از جوهر در سطح کاغذهای حامل استفاده‌ شده و از پخش شدن آن جلوگیری می‌کند.

  • وجود لکه

وجود لکه و آلودگی در سطح کاغذهای سابلیمیشن می‌تواند از لایه کوتینگ و یا نوع فرایند ساخت کاغذهای سابلیمیشن باشد. حضور لکه در سطح کاغذهای حامل کیفیت چاپ را پائین آورده و این کاغذ ها برای چاپ مناسب نبوده و شما می‌توانید لکه‌ها را در کاغذهای سابلیمیشن چینی مشاهده کنید.

  • کیفیت کاغذ و عدم چین‌ و چروک

در هنگام خرید کاغذ سابلیمیشن، به کیفیت آن توجه کنید. کاغذی که در دستگاه‌های چاپ روی پارچه استفاده می‌شود باید از کمترین مقدار چین‌ و چروک بهره‌مند باشد. چین‌ و چروک‌ های کاغذ سابلیمیشن در اثر رول کردن آن‌ها به وجود می‌آیند و اگر بیش‌ از حد زیاد باشند، تأثیر خود را در کیفیت چاپ و هد دستگاه خواهند گذاشت. همچنین کیفیت کاغذ سابلیمیشن باید به‌گونه‌ای باشد که حرارت و رطوبت را در طی بارها چاپ تحمل کرده و نیاز به تغییرات دائمی دستورات دستگاه برای چاپ نباشد.

  • سرعت خشک شدن

سرعت بالای خشک شدن جوهر در کیفیت چاپ و همچنین استفاده آسان کاربر از دستگاه چاپ روی پارچه تاثیر دارد. به همین دلیل جوهر پس‌ از انتقال به کاغذ سابلیمیشن، باید به‌ سرعت خشک‌ شده و به سطح انتقال یابد تا چاپی باکیفیت و بدون رنگ‌پریدگی و با وضوح بالا داشت.

علاوه بر تمامی نکات ذکر شده برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه چاپ پارچه و  نکات خرید کاغذ ترنسفر اینجا را بخوانید.

شرکت فبتاک پخش‌کننده و عرضه‌کننده انواع ماشین‌آلات صنعت چاپ بوده و تمامی ملزومات وابسته به این ماشین ‌آلات را عرضه میکند.. شما می‌توانید برای خرید کاغذ سابلیمیشن و یا دستگاه چاپ پارچه به وب سایت رسمی این شرکت مراجعه بفرمایید.