شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۳

آرشیو اسفند ماه 1400

معرفي انواع ماشين آلات چاپ

برای رسیدن به چاپ سابلیمیشن باکیفیت چه باید کرد؟

۹ بازديد

چاپ سابلیمیشن باکیفیت

چاپ سابلیمیشن یک روش چاپ بر روی متریال‌های گوناگون می‌باشد. بیشترین استفاده از این دستگاه چاپ بر روی پارچه است و علاوه‌ بر پارچه و البسه، چاپ بر روی چوب، سنگ و فلز هم انجام می‌دهد.

روش سابلیمیشن یک روش ساده و کاربردی در صنعت چاپ است که حتی می‌توان با یک پرینتر و جوهر خانگی مخصوص سابلیمیشن هم عمل چاپ را انجام داد. چاپ انجام‌ شده توسط دستگاه سابلیمیشن یک چاپ با کیفیت بوده و رنگ‌ها و جوهرهای انتخابی، به‌طور کامل توسط کاغذ ترانسفر به سطح موردنظر انتقال می‌یابند. دستگاه چاپ سابلیمیشن دارای اجزایی چون چسب مخصوص نسوز، کاغذ ترانسفر، مواد خام مورد نیاز، جوهر سابلیمیشن، دستگاه پرینتر و ... بوده و برای بالا بردن کیفیت در چاپ، باید روش استفاده از همه قطعات نام ‌برده را آموخته و از بهترین کیفیت این اجزا در بازار استفاده کرد.

در این مطلب می‌خواهیم به چند راهکار ساده و کاربردی جهت چاپ با کیفیت با دستگاه سابلیمیشن را اشاره کنیم.

پشت‌ و روی کاغذ سابلیمیشن را بشناسیم

اولین نکته برای داشتن چاپی با کیفیت توسط دستگاه سابلیمیشن، شناخت کاغذ سابلیمیشن است. در این روش چاپ باید بتوانید پشت‌ و  روی کاغذ ترانسفر را از هم تشخیص داده و مطمئن شوید که طرح چاپ‌ شده توسط پرینتر دستگاه بر روی کاغذ سابلیمیشن باشد نه پشت آن. برای تشخیص پشت‌ و روی کاغذ ترانسفر در هنگام خرید، برخی از این کاغذها پشت آن‌ها به رنگ‌های صورتی و پشت آبی هستند و تشخیص آن‌ها راحت است.

بعضی از این کاغذها هم، روی آن‌ها توسط یک‌ لایه کوتینگ پوشیده شده‌است که کمی چسبناک بوده و سبب براقی و روشن‌تر شدن آن‌ها می‌شود و می‌توان روی کاغذها را از پشت آن‌ها مشخص کرد.

برخی فروشندگان هم در هنگام فروش این کاغذها، پشت‌ و روی آن‌ها را مشخص کرده‌اند. اگر نتوانستید پشت‌ و روی کاغذهای سابلیمیشن را از هم تشخیص دهید، می‌توانید با هر دو سوی این کاغذها چاپ را انجام داده و هر کدام که توسط دستگاه سابلیمیشن طرح را با کیفیت‌ تر و واضح‌تر انتقال داد، آن روی کاغذ است.

شما میتوانید برای خرید دستگاه و کاغذ سابلیمیشن، با شرکت فبتاک در تماس بوده و از قیمت کاغذ سابلیمیشن و قیمت دستگاه چاپ پارچه و همچنین اطلاع از انواع آن ها، با کارکنان این شرکت در ارتباط باشید.

کیفیت جوهر

دستگاه پرس حرارتی یک روش حرارتی و پرسی بوده و حالتی  تصعیدی دارد. جوهر در این دستگاه به سرعت در دمای بالا از حالت جامد به گاز تبدیل میشود و به همین دلیل جوهر استفاده‌ شده در این دستگاه باید مخصوص بوده و استفاده از جوهرهای معمولی، سبب خراب شدن چاپ بر روی اشیاء موردنظر می‌شود. همچنین از جوهرهای مخصوص این دستگاه می‌توانید بهترین و با کیفیت‌ ترین آن‌ها را خریداری نمایید تا چاپی با کیفیت‌ تر و پررنگ‌تر داشته باشید.

استفاده از پرینتر مناسب

از یک پرینتر مناسب برای چاپ سابلیمیشن استفاده کنید. استفاده از هر پرینتری که با جوهر سابلیمیشن سازگاری داشته باشد، در بهبود کیفیت طرح موردنظر جهت چاپ بسیار مؤثر است. از پرینترهای استاندارد سابلیمیشن می‌توان به مدل‌های اپسون ۱۴۱۰ و اپسون تی ۵۰ اشاره کرد.

زمان، فشار و دمای مناسب برای چاپ

برای رسیدن به یک چاپ باکیفیت توسط سابلیمیشن، سه متغیر زمان، فشار و دمای مناسب دخیل می‌باشند. که اگر هر سه این‌ها با یکدیگر تنظیم بوده و طبق استانداردهای تعیین‌ شده عمل کنند، چاپ انجام ‌شده یک چاپ باکیفیت و بی‌نظیر خواهد شد. همان‌طور که گفته شد دستگاه سابلیمیشن به روش تصعید و پرس حرارتی بوده و این دستگاه در دمای بسیار بالا جوهر را از حالت جامد به گاز تبدیل می‌کند، اگر دما کمتر از حد معین شده باشد، جوهر به‌ خوبی تصعید نشده و رنگ طرح به‌ خوبی به سطح نمی‌نشیند. همچنین اگر زمان پرس پیش‌از حد زیاد شود، به دلیل دمای بالا سبب سوخته شدن طرح و متریال شده و اگر زمان کم باشد طرح به‌ خوبی منتقل نمی‌شود. فشار هم در این دستگاه بسیار مهم بوده و میزان افزایش و کاهش آن بر کیفیت چاپ بسیار تاثیر گذار است.

سرعت پرینتر

گاهی اوقات تصویر چاپ‌ شده بر روی کاغذ توسط دستگاه پرینتر، دارای خطوط ناهمگون و نامنظم است و تصویر آنطور که باید چاپ نمی‌شود. در این‌ صورت دو حالت مدنظر است. اول اینکه ممکن است پرینتر کهنه بوده و دیگر کارایی اولیه را نداشته و دوم اینکه ممکن است سرعت پرینتر به‌حدی بالا باشد که تصویر به‌ خوبی پرینت نشده و احتیاج است که سرعت دستگاه پرینتر کم و تنظیم‌ شود تا تصویر به‌ خوبی منتقل شود.

سالم و تنظیم بودن دستگاه سابلیمیشن و اجزای آن و همچنین استفاده از یک فن خشک‌کننده برای خشک کردن کاغذهای ترانسفر روغنی، در کیفیت چاپ بسیار تاثیرگذار است.

شرکت فبتاک، مجموعه ای از پخش و فروش تمامی برندهای دستگاه‌های پرس حرارتی بوده و شما می‌توانید جهت دریافت قیمت دستگاه‌ چاپ پارچه و قیمت کاغذ سابلیمیشن توسط شماره‌های درج‌ شده در سایت با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.